Slušný (ne)populista Drahoš si až o den později všiml, že 17. 11. byli na pódiu jen tři

Jiří Drahoš jako jeden ze tří prezidentských kandidátů vystoupil 17. 11. na Festivale pro svobodu. M. Horáček nebyl přes eminentní zájem na pódium puštěn. O den později se Drahoš na FB bezelstně vyjádřil k nespravedlnosti. PRules?

Jiří Drahoš, vlajková loď většiny mainstreamových médií (Bakalových zejména), vystoupil jako jeden ze tří prezidentských kandidátů v rámci Festivalu pro svobodu. Michal Horáček nebyl připuštěn ani přes svůj eminentní zájem. Jakkoliv s panem Horáčkem ve většině věcí nesouhlasím, tak z oněch kandidátů (Drahoš, Hilšer, Fischer) je se 17. listopadem spjat zdaleka nejvíce (organizátoři tvrdili, že dají prostor těm, kteří se chovají v souladu s hodnotami 17. 11.).

Marek Hilšer nabídl, že se s Horáčkem rozdělí o svůj čas, za což si zaslouží smeknout klobouk. Organizátory to bylo zamítnuto. Drahoš "mlčel".

O den později, 18. listopadu ve 12:09, se (ne)populistický pan Drahoš vyjádřil na Facebooku v tom smyslu, ve kterém předpokládá (nebo spíše jeho PR poradci), že získá pozitivní body za "chrabrost".

"Jednu poznámku k včerejšímu vystoupení na Václavském náměstí. Jsem rád, že mne organizátoři oslovili, abych přednesl projev. Ale stejně tak měli pozvat všechny ostatní kandidáty. M. Horáček je spjatý s hodnotami Sametové revoluce. Přijde mi nedůstojné prezidentské kandidáty selektovat. Nehledejme to, co nás rozděluje, ale to, co nás spojuje." (Jiří Drahoš, FB)

Pana Drahoše podezírám z toho, že reagoval až poté, co řada lidí jednání organizátorů ostře odsoudila a chytla se toho i média (včetně iDnes).

Člověk si může leccos uvědomit později, ale o tom, že na Festivale pro svobodu budou mít prostor jen tři kandidáti, jistě věděl dopředu. A ve chvílích nespravedlnosti (nebo nedemokratičnosti) by se slušný člověk měl umět ozvat okamžitě. Takovou morální velikost však pan Drahoš nepředvedl. Vždyť i já (blbý bloger) jsem psal 16. 11. příspěvek Nadstranický a pestrý Festival pro svobodu: Drahoš, Pánek, Pithart, Dusilová – tak určitě, v němž jsem poukazoval na neférovost toho, že prostor dostanou jen ti "správně smýšlející" kandidáti.

Ať se na mě pan Drahoš nezlobí, ale jeho následná lacině populistická psaníčka na FB mě nedojímají, naopak jen posilují dojem, že je beztvarým projektem bez vlastního názoru, účelově formovaným šedými eminencemi, PR družinou a EUsocem. 

Že je slušný a reprezentativní? Takových lidí Vám vyjmenuji z patra tucet - chcete je taky za prezidenty? Nebyl snad slušný a reprezentativní i Gustav Husák?

Blogy, v nichž jsem se již dříve problematikou pana Drahoše zabýval:
Drahoš vystrkuje růžky, doslova. Referendum o EU pro plebs ne, migranti i Mašíni OK. KO?Drahošovi trvalo 79 dní než vymyslel vtip na Ovčáčka. Ze slušňáka humoristou.Drahoš konečně vyjádřil názor: více Sorose do ČR!

Autor: Tomáš Vyoral | úterý 21.11.2017 11:12 | karma článku: 45,86 | přečteno: 4623x