Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92a22r64e59k 94V49a57l80i93č40e31k 2151359294150

Ano, pan Bek mohl popsat náladu ve společnosti jinými slovy. Chytrej ale pochopí a kdo chce na Bělá najít hůl, jako najdete Vy hůl na vše ve Vašich textech, tak ji vždy najde. Nejde o slova, jde o nějakou Vaší averzi, kterou placené, nebo - což je horší zdarma - lifrujete do svých blogu. Bek odpovídat nemusí, protože to opravdu není nutné.

0/0
3.12.2017 13:53

L21u69k47a14s 49M84u19d86r98a 6256806282881

Pane Vyorale, jste smutným příkladem zastánce pochybné až nesmyslné teze, že pitomec přestává být pitomcem, by-li zvolen (do funkce) v demokratických volbách, a druhé pochybné až nesmyslné teze o tom, že pro každé zásadní rozhodnutí nebo nutnou změnu je nezbytné mít souhlas "většiny".

Dokonce jsem si jistý, že uvnitř naprosto přesně chápete, co měl docent Bek na mysli "nepodařenými volbami" nebo "diktaturou referend", pouze jste v tomto případě usoudil, že nálada elektorátu je přesně taková, aby váš dezinterpretační výklad, navíc vytrhaný účelově z kontextu, přinesl čtenost, diskutovanost, karmu, sledovanost atd.

Skutečně na pováženou je potom ani ne tak obsah, ale forma, protože mnoho lidí žije v jakémsi bludu, že pokud dodá s prominutím kdejakému prdu formu "otevřeného dopisu", nebo "petice", rázem se z toho stává snad až Písmo svaté, a adresáti jsou přímo povinni odpovídat, stejně jako signatáři podepisovat. Nestává.

Nevěřím, že by docent Bek měl potřebu na vás jakkoliv reagovat, ale pokud se tak stane, zveřejněte odpověď celou, bez "vysvětlivek", prostě v takové podobě, v jaké dorazí. To je přece to, o co vám jde, ne?

0/0
29.11.2017 19:37

M73a64r46t35i32n 89S30v74o73b38o49d56a 4558553518444

Tolik odstavců a přitom neřečeno nic. Fráze, rádoby chytré kecy, co nemají za mák ceny...

0/0
29.11.2017 21:14

V76i39l75é48m 54B92a20r65á68k 4486237829346

Zajisté nejde ultimativně prohlásit, že kdo byl zvolen většinou (což se nemusí rovnat demokraticky) tak tam se volba podařila. Většinou byl zvolen i Hitler.

Hlas lidu není hlas Boží

21. 11. 2017 12:00:06

Nemůžeme úspěšně používat referenda jako ve Švýcarsku, protože nejsme Švýcaři. Ke Švýcarům máme stejně daleko jako Sůdánci k Čechům. Dokonce se ukázalo, že ani obyvatelé Spojeného království nejsou Švýcaři.

https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=635004

0/0
26.11.2017 10:44

J65a44r24o31s68l16a38v 92V95a81v44ř98í39n47e40k 8960570933387

Karma R^

0/0
25.11.2017 20:18

K67a52r31l84a 14S79u43c80h54á 3809661838760

do čela každé takové instituce se dostane člověk, který je ve svém oboru průměrný nebo podprůměrný, jako pan Bek nebo Drahoš, na základě zákona " kdo nic nedělá, je pochválen, kdo je pochválen, je povýšen a kdo je povýšen, ten nic nedělá". je to známý faktor, že se kolektiv zbavuje nepohodlných, kteří nic neumí tím, že jim přenechá vedoucí funkce

+4/0
25.11.2017 6:16

P47e50t18r 93C34h35ý85l48e22k 8508805564413

Jen drobná připomínka k bodu 1.

Zemana zvolila prezidentem většina voličů v druhém kole, tedy 2.717.405 hlasů.

Vzhledem k tomu, že oprávněných voličů bylo 8.424.235, tak získal 32,26% hlasů všech oprávněných voličů. To jistě není většina.

Např. já osobně jsem v druhém kole nehlasoval, neboť ani jeden kandidát mi nevyhovoval a Zemanovi bych to nehodil ani za peníze.

takže o jaké většině tu mluvíte.

0/−8
23.11.2017 12:47

M49a25r55t78i67n 20N53á83p25r80a43v58n20í50k 1352354825211

O těch co se umí rozhodnout. Pokud nejste + ani -, tak se zjevně z nějakého důvodu nechce účastnit interakce, to je vaše volba, ale tím jste taky řekl, aby se s vámi nepočítalo.

+8/0
23.11.2017 13:33

P39e97t67r 60C88h39ý46l71e32k 8178895544113

tak já se pochopitelně interakce v prvním kole účastnil, do druhého nepostoupil a vzhledem k tomu, že jsem neměl v druhém kole kandidáta, kterému bych chtěl dát hlas, tak jsem nevolil. Nevím jak vy, ale pokud bych si měl volit mezi rakovinu a infarktem, tak raději zvolím možnost být zdravý.

0/−3
23.11.2017 14:02

M50i37l71o40s27l34a75v 22J55o39s91í31f68k73o 6452246833602

Zemana mohla volit určitá skupina lidí. Část z této skupiny se toho vzdala a přenechala to těm, co byli ochotni dojít volit ve druhém kole.

+1/0
25.11.2017 13:25

J22a38n 39R51i58c72h87t36e25r 5422952863455

Tak tak... v tom projevu už mi chyběla jen zmínka o tom, jak svobodomyslná třída udeří tvrdou, svobodomyslnou pěstí.

+18/0
23.11.2017 10:18

J93o69s79e91f 30K47o19l17a10r17i97k 4824673756385

Hlavne, ze penize od tech, co voli, tak spatne mu nevadi ...

+2/0
22.11.2017 21:56

J29a64r11o57s47l56a76v 26L71á98z77e98ň52s90k19ý 3433263672920

Nojo, když se to tak vezme, tak i náš vstup do EU byla vlastně diktatura referenda. Škoda, že proti němu tenkrát Mikuláš Bek nevystoupil. :-)

+11/0
22.11.2017 19:26

O96n61d87ř81e24j 75M73a53r21e31k 2402677902965

s tím soudruh Bek souhlasil tak to bylo svobodomyslně v pořádku

+6/0
23.11.2017 10:36

K58a16r60e41l 47S49t88r27ž53a17n91o51v48s66k26ý 1908735815

Víte, základní problém je v tom, že 25 % obyvatelstva (jakéhokoli státu, jakéhokoli města na světě) je vždy inteligencí a rozhledem výrazně výš než zbývajících 75 %. To není ničí dehonestace, to je prostě fakt. Každý se snaží (nebo alespoň by mě) využít na maximum svůj vlastní potenciál, který mu příroda nadělila. A proto se každý cítí být mezi těmi 25 %. Jenže hlavní rozdíl mezi těmi 25 % a 75 % je ten, že příslušník té horní čtvrtiny neustále o svém konání a přesvědčení přemýšlí a neustále pochybuje o jeho správnosti. Kdežto příslušník toho zbytku o své pravdě nepochybuje.

Pokud by se pak neustále vyhlašovala nejrůznější referenda, tak 25 % voličů si budou zjišťovat spoustu informací, budou je vyhodnocovat a když se nakonec rozhodnou, budou stále pochybovat. Zbývajících 75 % někdo něco nakuká, ti to berou jako hotovou pravdu a dál nic neřeší. Jen velmi těžko se dají diskuzí přesvědčit ke změně názoru. Na druhou stranu lidi chodí do práce a nemají čas neustále shánět nějaké informace a rozlišovat mezi pravdou, polopravdou a lží. Od toho máme poslance, které platíme za to, že si informace zjistí, vyhodnotí a rozhodnou. Každý poslanec by pak měl rozhodovat podle ideí, které mu jsou vlastní. Ideje se bohužel z politiky vytrácejí a politici se snaží získat co nejvíce voličů ze všech stran a koutů.

Jen si vezměte nápad Okamury na odvolatelnost politiků. Píše se tam, že politik by byl odvolatelný větším počtem hlasů, než kterými byl zvolen. K čemu by to vedlo? Že by tam časem seděli jen ti poslanci, na nichž by se shodlo víc než 50 % voličů. Ze současných poslanců to není ani jeden. A kdo by dal těch 51 %. Přece ta 75 % skupina.

Referenda jsou cestou do průměrnosti.

+2/−6
22.11.2017 9:17

T24o73m77á76š 40V81y85o80r72a12l 5643936411413

Text neni obhajobou referend...

0/0
22.11.2017 9:26

K86a11r92e83l 57S12t77r28ž13a78n18o80v89s72k36ý 1178365305

V bodu dva máte otázku, zda je diktatura referend ohrožením demokracie. Podle mě by to vedlo minimálně k jejímu omezení, i když se referendum tváří jako vrchol demokracie. Ale je fakt, že ten projev nebyl jen projevem, naopak nastolil řadu otázek, o kterých by se dalo diskutovat a bylo by minimálně zajímavé znát na ně odpověď

+1/−1
22.11.2017 9:30

J57a58n 53R27i29c81h74t77e54r 5662752863625

Chudáci takoví Švýcaři, ti se, podle Vašeho mínění, k demokracii nikdy ani nepřiblížili.

+5/0
23.11.2017 10:16

V58l75a60d64i47m72i41r 43T70ů13m95a 3693971674

Pane Stržanovský máte pravdu v tom, že 25% obyvatel, kteréhokoli státu je chytřejších než zbývajících 75%. Ovšem mužů i napsat, že 10% je chytřejších než zbývajících 90% a budu mít také pravdu. A když napíši, že 50% obyvatel je chytřejších než zbývajících také budu mít pravdu.

Dále těch 25% výrazně převyšuje inteligencí zbývající? Dejme tomu, že těch 25% dosahuje 110 bodů IQ. Ovšem dalších třeba 10% bude mít IQ třeba 105. Opravdu je to výrazné převýšení?

A je li někdo schopnější či chytřejší neznamená to automaticky, že dělá vše dobře. Může naopak využívat své schopnosti pro své výhody a cíle bez ohledu na to že to třeba ostatním nevyhovuje či přímo škodí. Myslím, že projdeme li historii najdeme takových příkladů velmi mnoho,

A každý bude tvrdit, že to či ono dělá z vyšších ideií. Nikoli, že to dělá pro svůj prospěch.

+10/0
22.11.2017 14:01

B59r91u23n54o 65Č75e44r46n82ý 7866681803215

Nemohu s vámi souhlasit. Můžeme uvažovat o rozdělení společnosti na 25% a 75%. Dejme tomu, ale potom to "nakukání" musí přijít od někoho z těch 25%. Ostatně o morálních hodnotách této skupiny si snad neděláte iluze ani Vy. A referendum je zde právě od toho, aby ta mlčící většina z těch 75%, která je ještě stále nositelem morálky, omezila, alespoň částečně, nezřízenou touhu po moci jedinců z uvedených 25%.

+4/0
22.11.2017 15:52

M18a79r56t21i52n 26N26á59p14r39a17v88n43í93k 1862854545571

Takže pokud je někdo jak na potvoru s inteligencí v tom 26 procentu, tak nemá nárok na pochyby a přemýšlení? To je směšný;-D;-D

+4/0
23.11.2017 13:37

T56o30n23d25a 85H41e22j19l20í27k 1218923729947

Ok, takže z vašeho příspěvku se dá vyvodit, že pokud chceme smysluplné řízení státu, tak musíme zrušit demokracii, je to tak?

Samozřejmě, že nějaká oligarchie úzké skupiny odborníků by byla jistě efektivnější....ale nemůžete ji navrhovat s ústy plnými "svobody a demokracie".

+1/0
23.11.2017 14:23

D65a61r33j62a 24H90u52b52á80č18k54o62v15á 1644324805575

Mě tedy nejvíce dostala Bekova slova o "diktatuře referend", a toto bohužel přednáší našim dětem.:-/

+12/−1
21.11.2017 15:23
Foto

Š60t37ě39p22á60n 97B92i93c25e98r42a 6159972488216

Žasnu jaké to máme rektory. Bek "svobodomyslností" zcela zastiňuje své předchůdce z padesátých let minulého století. Už jen tím, že oni podobně mluvit museli, zatímco tenhleten to dělá naprosto svobodně.

+14/0
21.11.2017 14:28

K65a22r32e81l 70S33t70r63ž14a14n49o14v69s32k35ý 1568855395

Myslel tím to, že velká většina lidí svobodně nemyslí. Je jim něco řečeno a tomu prostě věří, aniž by si řečené ověřili nebo nad tím přemýšleli.

0/0
22.11.2017 9:19

J69i59n65d42ř82i15c62h 40H68r98d91l20i46č81k69a 4436954929424

Ale to není v rozporu se svobodomyslnosti. Prostě se svobodné rozhodli neověřit si informace. Mimoto problém byl jiný, rektor to vztáhl na výsledky konkrétního hlasování.

+2/0
23.11.2017 3:26

J50a19n 33Z89i72e35g17l21e92r 1321706881528

Rektora věhlasné Masarykovy univerzity Mikuláše Beka nesmysly nějakého Vyorala absolutně nezajímají. ;-D;-D;-D

+1/−20
21.11.2017 12:54

T55o75m38á87š 55V33y38o26r28a40l 5633716711923

Prirozene, kdyz dojde na argumenty, ticho po pesine :)

+9/0
21.11.2017 13:32

A66l66e44š 36B36i42e23r45o30n45s69k91i 4178745936690

Jenže narozdíl od Beka Zieglere, pan Vyoral vyjádřil cítění 90 % české populace či těch kteří mají selský rozum, ale chápu, že to je pro vás něco, co vám bezpečně chybí, vy vždy jen zlehčujete a demagogicky uhýbáte. [>-]R^

+8/−1
21.11.2017 17:04

J17i97n20d48ř64i70c53h 80H86r72d63l25i32č77k69a 4276114419504

Kde - hlavně mimo Česko - je věhlasná? Ale jinak je to samozřejmě perfektní protiargumentace, říci, že nezájem a doplnit vychechtane smajlíky.

+4/0
23.11.2017 3:30

O53n57d94ř44e55j 38M20a54r91e28k 2632267632325

a oni někoho zajímají nesmysly nějakého Beka ?

0/0
23.11.2017 10:35

P58a32v65e61l 32Š38t95í22p63e49k 5629783974225

To je to jediné, co má Ziegler k obsahu článku? Aha

+2/0
24.11.2017 8:43
Foto

J51o75s51e89f 74K34u49b21e21š 3628633199543

Já myslím, že pan rektor prostě potřeboval něco sdělit a nenapadlo ho nic lepšího, než opakovat zaběhnutá klišé. Tím ho ovšem neomlouvám... Na této pozici by si člověk opravdu dobře promyslet, co kde "plácne". Asi chtěl říct něco ve smyslu "většina lidí je snadno ovlivnitelná různými týpky, co získávaj politické body vytvářením strachu nebo těmi, kdo podle nás nezapadají do zaběhnutých schémat typu pragmatismus v politice = ohrožení demokratické diskuse apod.".

+2/0
21.11.2017 10:58

J25u61l62i33u56s 98C92h73a54l13o64u77p13k54a 4412939550801

Nedivte se, akademická svoboda = dejte nám své peníze a nestarejte se o to, co s nimi uděláme.

A ta referenda? Nedávno myslím v tisku proběhla informace, že De Gaulle pomocí referent obešel parlament. Ale bohužel nikdo neříká, že to nebyla demokracie, tak jak to je?

Ostatně většina se bojí referenda o přistoupení k EU. Moje svědomí je čisté, já i moje rodina jsme byli proti, mysleli jsme si, že s námi budou jednat jako s chudými příbuznými. Je to ještě horší, nejednají s námi vůbec. Ostatně co takhle referendum k odstoupení od té Lisabonské smlouvy? Možná by se to dalo protlačit.

+9/−1
21.11.2017 9:56

J75u40l96i13u25s 75C72h51a38l81o46u21p12k96a 4222839790591

Oprava: pomocí referend ...

+1/0
21.11.2017 9:56
Foto

J11o26s16e78f 14K48u95b71e85š 3218703799183

Taky se podívejte na to, jak se MY v té unii reprezentujeme.. To není o tom, že by se s náma nikdo nechtěl bavit nebo že by nám neustále někdo něco diktoval. A že jsme chudý příbuzný? No to je asi tak, nemůžete čekat, že ekonomika menší než jiné ekonomiky bude mít zásadní vliv. Ale máte možnost mít vliv úměrný vaší velikosti. Jestli ho využijete nebo ne, je vaše tedy naše věc a nemá cenu nadávat na EU. Když budete úplně mimo, bude váš tedy náš vliv nulový. Nevím jestli je to lepší, podle mě ne.

+2/−2
21.11.2017 11:03
Foto

Š26t65ě81p86á78n 56B22i45c85e59r14a 6699202368436

EU je paskvil. Kdosi chtěl udělat z Evropy obdobu USA a zapomněl na to, že Evropa má na rozdíl od Spojených států z paměti národů nevygumovatelné historické zkušenosti. Ty brání centralizovanému řízení odkudkoliv a těžko tomu zabrání i řízený příliv migrantů odkudsi, kteří se na Evropu dívají odlišně. Ti časem možná Evropu změní. Ne však na Ameriku, ale na Afriku.

+10/0
21.11.2017 14:33

I11v67a65n28a 74J80i92r39k74o96v35a 4576164534881

výborně!

+5/0
21.11.2017 9:00

T61o79m58á73š 29V55y30o19r43a36l 5663246241663

Dekuji

0/0
21.11.2017 9:40

D11a18r92j22a 61H70u28b55á51č15k36o33v35á 1174894525985

Skvělé.R^

+4/0
21.11.2017 1:17

T16o91m96á96š 34V21y46o16r87a79l 5573326911173

Diky

0/0
21.11.2017 1:42

V66l78a72d72i87s41l45a54v 82J69a16n37e53c46e95k 8290235289890

Pan rektor zřejmě bude ze stejného těsta jako jeho předchůdce zvaný po Brně "zlá tužka", který se nechvalně proslavil "popelářskou" úrovní diskuse - http://www.bezpolitickekorektnosti.cz/?p=22787. Výkvět

+1/0
20.11.2017 17:35

J37a60n 31S27v68a76t96e56k 4158736898706

Diktatura referend je zcela jistě podivný termín. Asi by bylo možné jej chápat jako vyjádření obavy z toho, že někdo (ať už jedince nebo jím řízené hnutí) se pokusí prostřednictvím referend prosadit své názory a to tak, aby se pak mohl "vymluvit na vůli lidu".

Problémem referend je, že jde o pokus odpovědět jednoduchou odpovědí na otázku k často složitému problému, kdy vlivem kampaně (před) referendem je voličům často téměř "vnucována" ta "správná odpověď". Čili v extrémním případě jsou lidé schopni si v nějakém referendu referendu odsouhlasit dokonce i případnou "osvícenou" diktaturu (zvlášť pokud jim někdo naslibuje, že se budou "mít líp").

Nejsem proti referendu jako takovému, ale představa relativně častých referend k různým problémům, které by spíše měly být v kompetenci zastupitelských sborů, s ohledem na jisté "znechucení" části voličů z častých voleb, mě děsí. A proč? Protože pak jednou může dojít k tomu, že si opravdu (i vlivem neúčasti části voličstva) "odsouhlasíme" něco, kvůli čemuž se následně (a marně) budeme chytat za hlavu "cože jsme to vlastně odsouhlasili".

A uznejme, že bychom asi nebyli jediní (v Evropě), kteří by teprve po referendu zjišťovali, jaké bude mít takové (lidové) rozhodnutí důsledky.

+2/−1
20.11.2017 14:59
Foto

Š33t59ě96p69á54n 62B43i12c20e63r61a 6199362908966

ony všechny volby jsou de facto "diktaturou referend". Nejsem stoupencem referend, protože většina lidí není rozumu bystrého a spíš než nadčasovému společenskému, dají při volbě přednost momentálnímu osobnímu prospěchu.

0/0
21.11.2017 14:38

M66a98r20t68i66n 38N41e63č56a44s 8603133953899

Kliknul jsem vám poprvé a zřejmě naposledy karmu. Jsem v šoku, že dopis neobsahoval žádné dementní vtipy o "ynženýrech z Afriky", dokonce jste ani necitoval sám sebe a neodkazoval na své přiblblé blogy... snad bych i řekl, že to mělo hlavu a patu. R^

+1/0
20.11.2017 11:11

T84o39m79á91š 98V82y76o55r76a51l 5653786261793

Diky. Vazim si toho, ze dokazete ocenit (v pripade, ze je obsah, dle Vas, OK) i toho, s nimz bezne nesouhlasite... vite odkazy na predchozi clanky malinko nahrazuji beznou podporu (formou pripichnuti na titulce), kterou mi admini, ve srovnani s ostatnimi, jiz takrka rok neposkytuji...

+3/0
20.11.2017 11:40

M73a98r22t89i76n 78N39e56č93a14s 8323423903949

Já s obsahem souhlasím častěji, akorát forma mi většinou připadla dost laciná. Tentokrát byla i forma v pořádku ;-)

+2/0
20.11.2017 12:00

J50i34ř92í 58K47ý21r35a 6335808260377

Skvělý blog, karma!!!

+19/0
20.11.2017 11:00

T18o29m21á31š 68V12y86o22r61a89l 5573326701363

Dekuji.

0/0
20.11.2017 11:41

L26u60b37o44s 75H69o65r90a81k 1150526576178

Ono nejde ani o referendum, ani o svobodomyslnost, ani o demografii. Jde jen o to, že koho chleba jíž toho píseň zpíváš. Čím hlasitěji, tím je chléb lahodnější.

+7/0
20.11.2017 8:42



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz